Förpackningslayout och säljstöd till MYoroface

iqoro-nyhet-webb.jpgMYoroface är ett medicintekniskt företag som utvecklar, tillverkar och säljer material, produkter och utbildning för utredning och behandling av ät-, svälj- och talsvårigheter hos barn och vuxna. ohappa fick i uppdrag att se över företagets marknadskommunikation och göra företaget redo inför lanseringen av deras produkt IQoro.

IQoro är ett världsunikt medicintekniskt träningshjälpmedel och metod, som hjälper både barn och vuxna att återfå komplicerade och livsnödvändiga funktioner som att kunna äta och svälja. Studier visar också att IQoro motverkar/förebygger snarkning med bestående resultat.

ohappa fick i uppdrag att modifiera företagets logotype, ta fram en grafisk profil och utveckla säljstödsmaterial. Webbsidan fick en grafisk ansiktslyftning och större säljfokus. Parallellt med produktutvecklingen av IQoro fick ohappa i uppdrag att layouta produktförpackningen samt ta fram en instruktionsmanual. Förpackningen skulle vara enkel och tilltala flera olika målgrupper estetiskt. Instruktionsmanualen innehöll en produktbeskrivning, illustrationer och en träningsdagbok.

IQoro lanserades i våras och säljs via företagets webbshop till såväl privatpersoner som vårdgivare. Träningshjälpmedlet används just nu i ett flertal studier runt om i landet och kommer förhoppningsvis snart finnas tillgänglig i alla landsting i Sverige.

Intresset för produkten är stort och efterfrågan är hög vilket har gett företaget en mycket positiv start.

- Samarbetet med ohappa har flutit på jättebra. Att ha reklambyrån nära i utveckling av nytt kommunikationsmaterial är perfekt. Många gånger har vi kunnat boka in möten med väldigt kort varsel för att diskutera olika vinklingar och förslag. I och med ohappas flexibilitet och breda kompetens har vi fått en ovärderlig samarbetspartner som bidrar med nya pigga ögon, nya förslag och inte minst erfarenhet. Närheten till ohappa och deras breda kunskap var anledningen till vårt val av byrå. Vår strategi är att använda oss av lokala leverantörer och samarbetspartners så långt som möjligt för att främja den lokala tillväxten och driva ett hållbart företagande, säger Ylvali Gerling, VD på MYoroface.

MYoroface AB bildades 2012 och ägs och drivs av Mary Hägg och Ylvali Gerling. Läs mer om företaget och produkten IQoro på www.myoroface.se

www.myoroface.se

Tillbaka

Prenumerera på vårt nyhetsbrev