Dags att kämpa för budgeten

Det är den här tiden på året igen. Tiden då nästa års marknadsföringsbudget ska sättas och de framtida strategierna ska spikas. Ska vi satsa mer under 2018 eller ska vi hålla igen? Är vi på rätt väg eller ska vi lägga om kursen? Vilka kanaler och kampanjer ska vi prioritera och hur når vi bästa möjliga resultat? Frågorna är många och som marknadschef är det du som ska styra skutan framåt.
 

Som marknadschef är det din uppgift att skapa den kommunikation som lyfter fram företaget på marknaden och banar väg för försäljningsavdelningen. Om du gör ett bra jobb, blir deras uppgift en promenad i parken. Dina beslut och åtgärder får era potentiella kunder att bli nyfikna på företaget, initiera kontakt och låta er bli en av dem som de väljer mellan när det är dags för köp. Du kommunicerar ut företagets kärnvärden, erbjudanden och övergripande budskap som skapar den bild som ni vill att era kunder ska ha. Så nu när det är dags för nästa års planering … se till att kämpa för din budget! Ditt jobb är ett av de viktigaste på företaget och din budget både ska och bör prioriteras.

Vi vet att du har många bollar i luften just nu och därför erbjuder vi vår hjälp. Om du behöver tips, råd och stöd i ditt marknadsföringsarbete så finns vi alltid här för att hjälpa till. Vi har nämligen lång erfarenhet att säkra upp att alla bollar hålls i luften och att effekten när vi kastar iväg dem blir maximal. Välkommen till oss på ohappa.

Läs mer 

Tillbaka