I mässornas tid

Nu när många företag börjar närma sig högsäsongen för mässor och event, rekommenderar vi att ta ett steg tillbaka och titta närmare på syftet och målet med de kommande mässorna. Varför är vi med? Vad har vi för mål? Är det rätt budskap för målgruppen? Synkar montern, kläderna och mässmaterialet med företagets övriga profil? Vilka produkter och tjänster ska vi primärt lyfta fram? Identifiera även VARFÖR era kunder ska komma till er monter och gå gärna ut med information redan några veckor innan mässan drar i gång för att väcka intresse om produkterna ni kommer att visa.

Våga vara annorlunda när ni utformar er monter för att locka in besökarna. För handen på hjärtat, hur många montrar ser inte nästan identiska ut på en mässa? Och vem vill gå längst in i en trist monter för att hämta en broschyr och give aways? Tänk nytt! Varför inte sända live från er monter för att locka besökare som följer er via sociala medier?

Förutom att prata med dina besökare, ge dem även ett skäl att signa upp för ert nyhetsbrev. Alla små ”napp” ni får in under mässan t.ex. ett visitkort, en ny prenumerant eller en lämnad broschyr, kan nämligen leda till företagets största affär i framtiden. Behandla därför alla dina besökare som din största kund och se till att de går därifrån informerade och nyfikna på mer.
 
Kontakta oss om du vill veta mer om hur vi arbetar med mässor och event. 

Tillbaka