Ökad marknadskommunikation för Blodomloppet ger resultat

Marknadsinsatserna för Blodomloppet i Hudiksvall ger konkreta resultat – just nu är det 81% fler anmälda jämfört med samma dag förra året!

ohappa har gått in som lokal huvudsponsor för loppet med uppdrag att ta evenemangets marknadsföring och digitala kommunikation till en ny nivå, vilket har gett anmälningarna en rejäl skjuts.

–Vi brukar få in nästan alla anmälningar i sista minuten, men i år kommer de tidigare. Det är tydligt att vi har nått ut med vårt budskap till fler i år, mycket tack var det samarbete vi har med ohappa kring den digitala marknadsföringen. Nu har vi nästan dubbelt så många anmälda jämfört med samma dag i fjol, vilket är otroligt positivt. Snart är det sista dagen för laganmälan och då ser vi om vi kan matcha förra årets totala deltagarantal, säger Joakim Enerud, Strands IF Friidrott som tillsammans med Blodcentralerna i Gävleborg arrangerar Blodomloppet med syfte att uppmärksamma blodgivningen.

Vi på ohappa gratulerar Strand till ett fint arrangemang och uppmanar fler företag och privatpersoner att delta i Blodomloppet. För varje ny blodgivare som registreras under den 21 maj, springer vi på ohappa 1 kilometer extra. Dessa extramil kommer att avverkas under sommaren och du kan följa oss på FacebookTwitter och på Instagram under #ohappaspringer 

 

Bli blodgivare du också och ge oss en extra kilometer att löpa!

 

Tillbaka