ohappa växlar upp Blodomloppets marknadsföring

2018 fyller Blodomloppet i Hudiksvall 20 år. ohappa går in som lokal huvudsponsor för loppet med uppdrag att ta evenemangets marknadsföring och digitala kommunikation till en ny nivå.


–Vi är glada att kunna bidra med strategisk kompetens och konkreta insatser som ger resultat. En uppstyrning av kommunikationen har ett stort värde på lång sikt – både för företag och föreningar, säger Ola Engman, VD på ohappa.


Blodomloppet har blivit Hälsinglands största årligen återkommande motionsarrangemang, en riktig folkfest med flera tusen deltagare varje år. Blodomloppet är det enda i Gävleborgs län och genomförs främst för att synliggöra hur viktigt det är att ge blod, men också för att slå ett slag för hälsa och välmående. Arrangör är Strands IF:s Friidrottsektion.


–Det här är ett lopp där alla kan vara med, gammal som ung. Gå, lunka eller springa går lika bra. Det viktigaste är inte att vinna utan att delta för att visa sitt stöd för Blodgivningen,
säger Lars Nordström, tävlingsledare. 

Att ställa upp som sponsor till Blodomloppet var en självklarhet för ohappa. Loppets inriktning går helt i linje med företagets filosofi när det gäller hälsa och friskvård. I år kommer ohappa att delta i Blodomloppet och uppmanar andra företag att göra likadant.

–Självklart ska vi vara med. Blodomloppet är ett jättefint arrangemang, där man både gör något kul tillsammans och bidrar till en god sak, säger Lars Forss, kontorschef på ohappa som liksom flera andra på ohappa är blodgivare. 


Arbetet har inletts med ett strategiskt arbete och en satsning på att bygga upp Blodomloppets webb, nyhetsbrev och sociala medier. Digital marknadsföring är ett långsiktigt arbete som kräver både uthållighet och struktur, något som ohappa har lång erfarenhet av. En marknadsföringsgrupp har bildats för att ta fram gemensamma budskap, där även Blodcentralerna medverkar. Engagemanget på sociala medier växer stadigt och antalet följare ökar.


Lars Nordström är tacksam över ohappas insats som sponsor.
– ohappa lyfter marknadsföringen av Blodomloppet till en helt ny nivå. I dag behövs bred och modern kunskap för att tränga igenom bruset av informationsflöden. Det professionella stödet från ohappa gör att vi når ut till både allmänhet och till riktade målgrupper. Med nya idéer och lockande formspråk skapar vår starka sponsor stora förhoppningar om ett växande deltagande i Blodomloppet i sommar.

 

Lars Nordström (vänster) och Ola Engman (höger).
 

 

 

 

 

Tillbaka