Vänligen vänta medan meddelandet skickas...

A-Assistans

Varumärkeskampanj

A-Assistans är ett privat företag som anordnar personlig assistans till kunder över hela landet. Deras vision är att bli Sveriges bästa assistansanordnare och det är deras medarbetare som gör visionen möjlig.

Uppdrag

ohappa fick i uppdrag att ta fram en varumärkeskampanj. I arbetet utgick vi från företagets vision och tog fram ett koncept som lyfte fram de personliga assistenterna som dygnet runt, året om, gör skillnad för en annan människa. De tillhör en yrkeskategori som sällan får komma till tals eller synas på bild och det ville vi ändra på. Vi valde ut tre assistenter som fick bli kampanjens ansikten utåt.

ohappa svarade för kampanjidé, grafisk form, alla texter och filmmanus, producerade filmerna samt kampanjens spridning i såväl tryckta som digitala medier.

Kampanj

Vi gjorde en kampanj som kopplar samman tryckta och digitala medier och mäter effekten av dem tillsammans. Genom att scanna en QR-kod i tidningsannonsen med sin telefon länkas man till en film på YouTube där assistenten i annonsen berättar mer om sitt yrke som personlig assistent. Mätpunkter används i samtliga annonsoriginal och filmer så ohappa kan följa hur kampanjen utvecklas. Med hjälp av mätpunkterna kan vi se vilken tidning, vilken annons och vilken film som gett bäst resultat.

Resultat

Resultatet fick stor spridning via webb och sociala medier. Vi kunde se att många scannat koden i tidningarna och tittat på filmerna. Filmerna på YouTube har visats drygt 1000 gånger.

Vill du veta mer?

Kontakta oss så berättar vi hur du kan ta nästa steg.

Åsa Askne

Projektledare

070-216 27 17

asa@ohappa.se

Ange ditt telefonnummer så hör vi av oss så fort vi kan!