Hexatronic  

Responsiv webb & digital närvaro

Inför Hexatronic-koncernens byte av börslista i april 2014 från Aktietorget, som tillhandahåller en plattform för att kunna följa bolagets utveckling, till Nasdaq FirstNorth uppstod behovet av en finansiellt inriktad responsiv webbsida.

UPPDRAG

Hexatronic gav ohappa i uppdrag att producera en webbsida för koncernens moderbolag Hexatronic Group (publ.). Innehåll och struktur skulle organiseras i enlighet med koncernens informationspolicy och med de krav som Finansinspektionen ställer på listade bolag.

Produktionstiden för webbsidan var endast några veckor och i samband med bytet av börslista var även deadlinen tydlig. I god tid innan deadline levererade ohappa en stilren och professionell webbplats med upplägg och innehåll som motsvarar ett börsnoterat bolags krav på finansiell information rörande aktieutveckling, bolagsstyrning, pressmeddelandearkiv, mm.

ENHETLIGT UTTRYCK GENOM HELA KONCERNEN

I ohappas uppdrag ingick även att ta fram en mall utifrån webbsidan för Hexatronic Group, som skulle användas för att skapa en enhetlig form även för koncernens operativa bolag. Till skillnad från den finansiellt inriktade sidan behövdes här en omfattande och tydlig struktur för bolagens sortiment, där det var lätt att hitta produktinformation, produktdata, kontaktpersoner och kataloger.

SOCIALA KANALER

I samband med detta arbete startade ohappa också upp sociala kanaler för koncernens räkning, främst Linkedin, Twitter, Issuu och Youtube. På så sätt kan produkt- och företagsinformationen riktas och målgruppsanpassas.

HELHETSUPPDRAG

Idag har ohappa ett pågående helhetsuppdrag för koncernen där vi fortsätter att skapa enhetlighet och driva koncernens kommunikation framåt via såväl digitala kanaler som traditionell media (trycksaker, mässor, säljstöd).

www.hexatronicgroup.com
www.hexatronic.com
www.hexatronic.se
www.blueshift.se
www.memoteknik.com

Relaterade uppdrag

Prenumerera på vårt nyhetsbrev