Vänligen vänta medan meddelandet skickas...

Iggesund Forest

Produktlansering Blue Line

I juni 2016 lanserade Iggesund Forest sin nya serie av maskinsvärd -  Blue Line.

Uppdrag

ohappa fick förtroendet att jobba tillsammans med Iggesund Forest inför produktlanseringen av den nya serien av maskinsvärd, som skedde i samband KWF mässan i Tyskland i juni 2016.

Arbetet innefattade planering inför lanseringen, men också produktion av marknadsföringsmaterial.

Logotype & namn

Inför lanseringen spikades namnet och serien kom att heta Blue Line. Namnet har en tydlig koppling till den färg som svärden nu skulle produceras i.

Den nya serien profilerades genom en egen logotyp med effektfulla designelement (som symboliserar raka och rena snitt) och återkommer i allt marknadsföringsmaterial rörande Blue Line.

Film

En film producerades för att tydligt visualisera den nya serien och dess fördelar.

Webb

Inför lanseringen uppdaterades webbsidan med en teaser för att väcka nyfikenhet. På lanseringsdagen tändes informationssidan för Blue Line upp och kunderna kunde ta del av informationen och lägga en förbeställning.

Mässmaterial & Giveaways

En viktig del i lanseringen var mässmaterialet till mässan KWF. Rollups, beachflaggor och giveaways producerades för att rama in och lyfta fram den nya serien.

Trycksaker

Inför lanseringen av Blue Line producerades även en vikfolder på tre olika språk - svenska, engelska och tyska.

Resultat

Intresset för svärdserien har varit stort och nu fortsätter arbetet med att marknadsföra Blue Line på marknader i flertalet länder.

Vill du veta mer?

Står du inför en lansering? Kontakta oss så hjälper vi dig.