Vänligen vänta medan meddelandet skickas...

SMP Parts

Responsiv webb & digital närvaro

Ett viktigt och nytt sätt för SMP att marknadsföra sig är att närvara och vara aktiv på sociala medier, som Facebook, Twitter, Linkedin och Instagram. En responsiv webbsida ökar också tillgängligheten.

Uppdrag

För att öka den digitala närvaron fick ohappa i uppdrag att skapa en responsiv webbsida, på flera olika språk, med direkta kopplingar till sociala medier. Syftet med webbsidan och den ökade aktiviteten på sociala medier är att stärka företagets varumärke. Den ökade digitala närvaron är tänkt att fungera som ett säljstöd för återförsäljare men också för att presentera företagets produkter på ett lättillgängligt sätt.

ohappa anpassade webbsidan efter den nya grafiska profilen. Vi såg över sidans struktur och innehåll, skrev nya texter, fotade bilder och producerade och publicerade filmer för att göra sidan mer interaktiv. Bilderna representerade det nya koncepttänket där människorna och kunskapen bakom produkterna fick fronta. Vi utvecklade även undersidan ”Min maskin” där kunden kan gå in och se exakt vilka produkter och tillbehör som passar till sin egen maskin.

ohappa sköter nu det löpande arbetet med uppdateringar och innehåll på sidan. Vi skapar nyheter, producerar nyhetsbrev och pressmeddelande på flera språk.

Resultat

SMP:s lättillgängliga webbsida och aktiviteten på de sociala medierna har gjort att de nu har fler följare i de olika kanalerna. Den kontinuerliga aktiviteten har ett riktat budskap och är anpassat efter målgrupp och kanal, vilket har skapat engagemang och intresse för företaget och produkterna.

www.smpparts.com

Vill du veta mer?

Kontakta oss så berättar vi hur du kan ta nästa steg.