

Det är O:et i ordet som gör det
I en turbulent och föränderlig värld är det viktigt att se framåt. Att se möjligheter istället för hinder, att vara flexibel istället för statisk och att kommunicera rakt och enkelt istället för svårt och komplicerat. Det är därför våra värdeord är Okomplicerad, Orädd och Odryg.
För oss är våra värdeord viktiga förhållningssätt på flera plan. Okomplicerad betyder att vi vill vara enkla att ha att göra med. Det finns ingen anledning att krångla till saker i onödan. Orädd står för kreativitet och kräver både mod och lyhördhet, men också för att vi står med båda fötterna på jorden och är modiga nog att våga säga ifrån när det behövs. Odryg betyder för oss att vara prestigelös, ödmjuk och personlig, men också att verka för det goda – både i relationer och i arbetet.
Vi gör marknadschefer till hjältar
Det är vad vi alltid strävar mot – att göra våra kunder till hjältar. Det betyder att vi lyckas när våra kunder lyckas, när företagen stärks av marknadsföringen och marknadsavdelningen hyllas för ett bra jobb. Med affärsdrivande, resultatinriktad marknadsföring och smarta kommunikationslösningar, ser vi till att du och ditt företag hittar nya styrkor och nya affärer.
Vi jobbar lokalt och globalt
I vissa fall agerar vi som helt fristående marknadsavdelning och tar ansvar för helheten, driver strategiska frågor och sköter både produktion och drift, eller så kompletterar vi interna marknadsresurser på företag eller globala koncerner. I andra fall arbetar vi med enskilda uppdrag eller avgränsade projekt för både små och större företag. Vi är redo att bistå dig i såväl smått som stort.
Vi ger raka besked
Det sägs ibland att det är svårt att köpa in marknadsföringshjälp. Branschen får stundtals kritik för att vara luddig i sin prissättning och lämna förslag som ligger långt ifrån kundernas vardag. Vår ambition är att vara raka och tydliga i vår kommunikation. Kanske ligger det i vår norrländska själs natur att vi inte gillar onödigt tjafs och höga hästar. Vi vill att du ska kunna vara dig själv, känna dig trygg med vad och när vi levererar och vad vi kostar.
Välkommen att kontakta oss för ett första möte.

Några av våra kunder
























Ohappa genom åren
2003
I sökandet efter ett kort och unikt namn för verksamheten faller valet på ohappa.
2004
År 2004 tog Anna och Ola beslutet att lämna Göteborg för att flytta hem till Forsa. Väl hemma i hälsingeskogarna smiddes stora planer…
2005
I början av ohappas resa var uppdragen mycket varierande. Anna fick till exempel ett uppdrag av IKEA att ta fram rekvisita till en fotografering för en global kampanj.
2006
År 2006 fick Anna en förfrågan om att skapa scenkläder till föreställningen Elvis inför premiären på Cirkus. Det var startskottet för en flera år fantastisk resa med Glada Hudik-teatern och en av de viktigaste milstolparna i ohappas historia.
_
Att balansera arbete och privatliv med två småbarn i hemmet innebär att man ibland helt enkelt måste göra det bästa av situationen – Som att kombinera arbetsplatsen med skötbordet.
2007
År 2007 blev det dags för Anna och Ola att flytta ut verksamheten från hemmet. I sökandet efter kontorslokaler föll valet på ett före detta postkontor i Forsa, strax utanför Hudiksvall.
2008
År 2008 fick vi förtroendet att bli Hälsinglands Sparbanks reklambyrå. I en kampanj satte vi upp Hudiksvalls första riktigt stora fastadvepa – vilket var något som fick mycket stor uppmärksamhet!
2009
Under våren 2009 bildades ohappa AB och samma år nyanställdes flera medarbetare. Hela Hälsingland gjorde en besök i den gamla postlokalen i Forsa och porträtterade företaget.
2010
År 2010 började ohappa arbeta med Huddigs marknadskommunikation. Under åren har vi varit delaktiga i flera fantastiska projekt och vi är mycket stolta och tacksamma över att samarbetet pågår än idag.
2012
Efter flera år i ganska trånga lokaler tog vi beslutet att flytta. Idag håller vi till i ett personligt och färgstark kontor på Kastellvägen 2 i Hudiksvall.
2013
ohappa tilldelades utmärkelsen Årets tillväxtbolag i Gävleborgs län, på företagargalan Eldklotet 2013.
2014
2014 fick ohappa uppdraget att bygga upp Hexatronic-koncernens marknadsföring.
2015
Våren 2015 jobbade ohappa med Huddig inför lanseringen av den världsunika Tigon Technology.
2016
2016 startades ohappas systerbolag – Except Event och Affärsutveckling AB. Tillsammans med Except stödjer vi företag och organisationer i deras tillväxtresor.
2017
2017 fick ohappa i uppdrag att arbeta med kommunikationsstrategi och ett magasin för Världsarvet Hälsingegårdar. Magasinet fick stor uppmärksamhet och nominerades till Svenska Designpriset.
2018
År 2018 fick ohappa det roliga uppdraget att marknadsföra Rekryteringståget, som var ett abonnerat tåg från Stockholm fyllt av personer som kunde tänka sig att flytta till Hudiksvall.
2019
2019 firade ohappa AB 10 år, och åkte på en konferensresa till Prag. Dagarna i storstaden fylldes av härliga promenader längs kullerstensgatorna i Gamla stan, teambuilding, många skratt och såklart jubileumsfirande.