Lansering av ny webbsida för Huddig
ohappa fick uppdraget att designa och utveckla en ny webbsida för Huddig. Målet var att skapa en ökad överblick av de många tillval och den utrustning som finns till en HUDDIG samt visa maskinens många användningsområden.

Huddig är marknadsledande bland grävlastare på den svenska marknaden inom segmenten CITY, CABLE och RAIL. Idag utvecklar och tillverkar företaget en av världens mest avancerade entreprenadmaskiner som är globalt efterfrågad.

Uppdraget startade med att vi i samverkan med kunden skissade en webbsida som skulle fungera som ett stöd för kunder och återförsäljare. ohappa stod sedan för design, webbutveckling och textproduktion.

I slutet av februari 2020 lanserades den nya webbsidan. Med hjälp av text, bild och video förklaras maskinens mångsidighet.

Genom detaljerade undersidor med produktspecifikationer skapades en visuell överblick av standardutförande och de tillval man kan göra till en HUDDIG såväl som vilka redskap och tillbehör som finns.
”Vi har fått mycket positiv återkoppling av både kunder, återförsäljare och medarbetare för webbsidans tydlighet och struktur. Den har blivit en bra plattform i vår kommunikation som vi kommer att fortsätta utveckla tillsammans med ohappa.
Daniel Myrgren
Marknadschef
Huddig
Behöver ni hjälp med er webbplattform?
