Lansering av ny webbsida för Huddig

Kund: Huddig AB Kategori: #Koncept #UX #Utveckling

ohappa fick uppdraget att designa och utveckla en ny webbsida för Huddig. Målet var att skapa en ökad överblick av de många tillval och den utrustning som finns till en HUDDIG samt visa maskinens många användningsområden.

Huddig Logo

Huddig är marknadsledande bland grävlastare på den svenska marknaden inom segmenten CITY, CABLE och RAIL. Idag utvecklar och tillverkar företaget en av världens mest avancerade entreprenadmaskiner som är globalt efterfrågad.

Nyhet Ohappa 1260E

Uppdraget startade med att vi i samverkan med kunden skissade en webbsida som skulle fungera som ett stöd för kunder och återförsäljare. ohappa stod sedan för design, webbutveckling och textproduktion.

Nyhet Ohappa Kodning

I slutet av februari 2020 lanserades den nya webbsidan. Med hjälp av text, bild och video förklaras maskinens mångsidighet.

Nyhet Ohappa Telefon

Genom detaljerade undersidor med produktspecifikationer skapades en visuell överblick av standardutförande och de tillval man kan göra till en HUDDIG såväl som vilka redskap och tillbehör som finns.

Vi har fått mycket positiv återkoppling av både kunder, återförsäljare och medarbetare för webbsidans tydlighet och struktur. Den har blivit en bra plattform i vår kommunikation som vi kommer att fortsätta utveckla tillsammans med ohappa.

Daniel Myrgren

Marknadschef

Huddig

Anna Portrait

Anna Westberg Engman

Projektledare

073-983 48 99

anna@ohappa.se

Anna Portrait

Behöver ni hjälp med er webbplattform?

Läs vår integritetspolicy

Anna Westberg Engman

Projektledare

073-983 48 99

anna@ohappa.se

Anna Portrait