Ökad tillgänglighet och spridning av Magasin Hälsingegårdar
ohappa har under 2020 tagit fram den tredje utgåvan av Magasin Hälsingegårdar och även lanserat en webbplats för magasinet som ger möjlighet till ökad tillgänglighet och spridning av innehållet.

Hälsingekommunerna samverkar kring kommunikation och organisering av arbetet med hälsingegårdar. Magasin Hälsingegårdar i digital och tryckt form är en del i arbetet med kommunikationen.

Uppdraget har även omfattat en marknadsföringsstrategi i syfte att stödja världsarvssamordnarens arbete samt långsiktigt öka kunskapen om hälsingegårdar.

I slutet av maj 2020 lanserades årets upplaga av Magasin Hälsingegårdar som ohappa har producerat i samarbete med Carl Anders Skoglund. Den tryckta utgåvan innehåller bland annat temabaserade reportage och information om hälsingegårdar att besöka samt aktiviteter som erbjuds.

I syfte att ta tillvara, presentera och sprida innehållet i magasinet på ett dynamiskt sätt byggdes även en webbsida med en struktur som gör det möjligt att publicera och dela artiklar, gårdsinformation och aktiviteter under hela året. Ambitionen är att underlätta för besökare att hitta gårdar att besöka, relaterade aktiviteter och mer information.
”Det är så enkelt att arbeta med ohappa. De tillför ett stort mervärde genom sitt prestigelösa och professionella sätt att jobba. Samarbetet fungerar sömlöst och du kan få hjälp med både helheten och detaljerna. Precis enligt vad du önskar.
Anette Eriksson
kommunikatör
Hälsingegårdar
Behöver ni hjälp med er kommunikationsstrategi?
