Konceptidé, namn och logotyp för Spendrups utbildningar

Kund: Spendrups Bryggeri AB Kategori: #Varumärke & Strategi #Grafisk Produktion #Koncept Producerat: 2016-2017

ohappa fick i uppdrag att ta fram konceptidé, namn och logotyp för Spendrups utbildningar. Önskemålet var att paketera de befintliga utbildningarna och göra dessa mer synliga och attraktiva för krögarna.



 

Spendrups Pos RGB

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som grundades 1897 i Grängesberg. Under åren har Spendrups samlat på sig mängder av kunskap, som bland annat förmedlas i form av ett växande utbildningsutbud riktat mot både företagare och personal inom krog och restaurang.

Spendrups 1270X600 2

Resultatet blev ett nytt utbildningskoncept för Spendrups – KrogVis som fortsätter att växa och utvecklas. Förutom fullbokade utbildningar och nöjda deltagare har konceptet även resulterat i ett utökat antal utbildningar.

Spendrups 1270X600 1

Många namnförslag togs fram och i dialog med Spendrups valdes namnet KrogVis. Namnet kändes helt rätt – enkelt, kort och tydligt. Förutom att KrogVis logotyp skulle följa Spendrups grafiska profil, skulle den även spegla vad tjänsten innebar. Slutresultatet blev en tydlig logotyp där namnet omsluts av utvalda restaurangikoner.

Spendrups 1270X600 3

Inför lanseringen som delvis gjordes i samband med en roadshow togs produktblad och övrigt utbildningsmaterial fram och anpassades till Spendrups befintliga och digitala kanaler.

Vi har upplevt ett fint stöd från ohappa under den här resan och uppskattar att de har den erfarenhet vi söker. De är kreativa och snabba att återkoppla och kompletterar våra egna resurser och andra byråer på ett bra sätt.

Monica Nordqvist

Utbildningsansvarig

Spendrups Bryggeri AB

Anna Portrait

Anna Westberg Engman

Projektledare

073-983 48 99

anna@ohappa.se

Anna Portrait

Behöver ni hjälp med en ny konceptidé?

Läs vår integritetspolicy

Anna Westberg Engman

Projektledare

073-983 48 99

anna@ohappa.se

Anna Portrait