Tidigare kundcase

Ny webbsida, samt bild- och textproduktion för Kontorscenter
ohappa fick i uppdrag av Kontorscenter att arbeta fram en webbsida i syfte att öka den allmänna kännedomen om företaget och verksamheten. Vidare omfattade uppdraget en digital strategi, utveckling av företagsidentitet och varumärke samt bild- och textproduktion.
Läs mer
Ny webbsida, samt bild- och textproduktion för Kontorscenter
ohappa fick i uppdrag av Kontorscenter att arbeta fram en webbsida i syfte att öka den allmänna kännedomen om företaget och verksamheten. Vidare omfattade uppdraget en digital strategi, utveckling av företagsidentitet och varumärke samt bild- och textproduktion.
Läs merEdugrade - Företagsnamn och varumärke
Hexatronic Group förvärvade det kommunala bolaget Iftac och bredbandsutbildningsföretaget ICT Education med ambitionen att utveckla sitt affärsområde inom utbildning. Utbildningsbolagen har efter förvärvet behållit sin egen identitet och sitt oberoende i förhållande till koncernen, under namnet Edugrade, och har idag verksamhet på den svenska och norska marknaden.
Läs mer

Edugrade - Företagsnamn och varumärke
Hexatronic Group förvärvade det kommunala bolaget Iftac och bredbandsutbildningsföretaget ICT Education med ambitionen att utveckla sitt affärsområde inom utbildning. Utbildningsbolagen har efter förvärvet behållit sin egen identitet och sitt oberoende i förhållande till koncernen, under namnet Edugrade, och har idag verksamhet på den svenska och norska marknaden.
Läs mer
Bruks Siwertell - Webbsida
I slutet av 2016 fick vi i uppdrag att utveckla en ny webbsida för företaget Bruks. Mitt i processen genomfördes ett antal organisationsförändringar, och det bestämdes att BRUKS skulle gå samman med bolaget Siwertell och bilda koncernen Bruks Siwertell Group AB. I och med det ändrades vårt uppdrag från att göra en webbsida för ett enskilt bolag till att leverera en avancerad webbportal för en ny koncern med nio olika varumärken i gruppen.
Läs mer
Bruks Siwertell - Webbsida
I slutet av 2016 fick vi i uppdrag att utveckla en ny webbsida för företaget Bruks. Mitt i processen genomfördes ett antal organisationsförändringar, och det bestämdes att BRUKS skulle gå samman med bolaget Siwertell och bilda koncernen Bruks Siwertell Group AB. I och med det ändrades vårt uppdrag från att göra en webbsida för ett enskilt bolag till att leverera en avancerad webbportal för en ny koncern med nio olika varumärken i gruppen.
Läs merNy webbsida åt Monitor ERP Systems
I början av 2018 hörde Monitor av sig till ohappa. De ville bygga om sin webbsida men ville ha extern hjälp att sätta struktur/innehåll, ta fram förslag på grafisk form samt utveckla moduler till webbsidan. Önskemålet från Monitor var att de själva skulle kunna bygga sin webbsida utifrån färdiga moduler med olika funktioner och grafisk utformning.
Läs mer

Ny webbsida åt Monitor ERP Systems
I början av 2018 hörde Monitor av sig till ohappa. De ville bygga om sin webbsida men ville ha extern hjälp att sätta struktur/innehåll, ta fram förslag på grafisk form samt utveckla moduler till webbsidan. Önskemålet från Monitor var att de själva skulle kunna bygga sin webbsida utifrån färdiga moduler med olika funktioner och grafisk utformning.
Läs mer
Marknadsföring till Rekryteringståget
ohappa fick våren 2018 i uppdrag att ansvara för marknadsföringen av satsningen Rekryteringståget.
Läs mer
Marknadsföring till Rekryteringståget
ohappa fick våren 2018 i uppdrag att ansvara för marknadsföringen av satsningen Rekryteringståget.
Läs merStrategiskt varumärkesarbete och ny webbsida till Eco Log
I början av 2017 fick ohappa i uppdrag att utveckla en ny webbsida åt Eco Log i Söderhamn. Arbetet inleddes med ett antal strategiska diskussioner kring varumärke och positionering som ohappa planerade och processledde.
Läs mer

Strategiskt varumärkesarbete och ny webbsida till Eco Log
I början av 2017 fick ohappa i uppdrag att utveckla en ny webbsida åt Eco Log i Söderhamn. Arbetet inleddes med ett antal strategiska diskussioner kring varumärke och positionering som ohappa planerade och processledde.
Läs mer
Kommunikationsstrategi och magasin till Hälsingegårdar
Projektet Samverkansbryggan har som uppdrag att samordna och organisera arbetet mellan de olika involverade aktörerna i Världsarvet Hälsingegårdar. ohappa har på uppdrag av projektet arbetat med strategisk kommunikation och i samarbete med formgivaren Carl Anders Skoglund producerat ett magasin som nominerats till Svenska Designpriset.
Läs mer
Kommunikationsstrategi och magasin till Hälsingegårdar
Projektet Samverkansbryggan har som uppdrag att samordna och organisera arbetet mellan de olika involverade aktörerna i Världsarvet Hälsingegårdar. ohappa har på uppdrag av projektet arbetat med strategisk kommunikation och i samarbete med formgivaren Carl Anders Skoglund producerat ett magasin som nominerats till Svenska Designpriset.
Läs merLansering av Monitor G5
I slutet av 2015 blev ohappa kontaktade av Monitor som berättade att de hade något väldigt stort på gång. Hösten 2016 skulle de lansera nästa generations affärssystem. ohappa fick förtroendet att ta fram en konceptidé, ett namn och en logotype till systemet inför lanseringen.
Läs mer

Lansering av Monitor G5
I slutet av 2015 blev ohappa kontaktade av Monitor som berättade att de hade något väldigt stort på gång. Hösten 2016 skulle de lansera nästa generations affärssystem. ohappa fick förtroendet att ta fram en konceptidé, ett namn och en logotype till systemet inför lanseringen.
Läs merKan vi hjälpa er med något?
