Strategiskt arbete och nytt grafiskt grepp för Järvzoo

Kund: Järvzoo AB Kategori: #Varumärke & Strategi #Grafisk Produktion Producerat: 2014

Järvzoo har flest besökare under sommarmånaderna. Utmaningen är att förlänga säsongen och locka besökare även andra tider på året. Våren 2014 fick ohappa i uppdrag att bistå Järvzoo i det arbetet och rikta kommunikationen mot i första hand barnfamiljer och företag.

Jarvzoo [Mod 2014]

På Järvzoo Vildmarkspark i Järvsö upplever du nordens vilda djur på deras egna villkor. En upplevelse som passar barn, familj och alla som är djur- och naturintresserade. Djurparken är öppen varje dag – året runt.

Jarvzoo 1270X600 3

Kommunikationsstrategi
För att förlänga säsongen på Järvzoo var vi tvungna att tänka nytt och vända oss till delvis nya målgrupper med marknadsföringen. Vi var noga med att lyfta fram att parken är öppen varje dag – året runt – i all marknadsföring. Vi marknadsförde Järvzoo som konferensanläggning för att locka dit företag i regionen under vår och höst och arrangerade roliga aktiviteter för barn under skolloven för att locka dit barnfamiljerna även under lågsäsong.

Jarvzoo 1270X600 2

Nytt grafiskt manér
Vi arbetade därefter fram en ny grafisk profil för Järvzoo. Allt ifrån annonser, skyltar, profilkläder och trycksaker fick ett nytt gemensamt uttryck då vi förde in varma element som trä och orange i profilen samt ett tassavtryck som förstärkte den vilda känslan. Den nya grafiska profilen arbetades in successivt med start sommaren 2014. Sedan dess har ohappa producerat åtskilliga annonser, broschyrer, säljinformation, skyltar och vepor åt Järvzoo.

Jarvzoo 1270X600 4

 

 

Jarvzoo 1270X600 1

Resultat
Sommaren 2015 satte Järvzoo nytt besöksrekord. Varghotellet på Järvzoo har nyligen renoverats och är fullbokat större delen av tiden. Barnfamiljerna börjar hitta till parken även under lågsäsong. Det nya Bergshotellet i Järvsö och Bergcykelparken drar mycket folk till regionen och har inneburit ett positivt lyft även för Järvzoo.

Samarbetet med Järvzoo pågår fortfarande.

Vill ni också utveckla ert varumärke?

Läs vår integritetspolicy