FSP | KUNDRESA

Unikt koncept inom industriell ytbehandling

Introduktion

Extern marknadsavdelning med helhetsuppdrag

FSP har en slimmad central organisation och ohappa fungerar som en partner för kommunikation på koncernnivå. I nära samarbete med vd görs arbeten på såväl övergripande strategisk som operativ nivå. Vårt uppdrag är att vara en proaktiv och kreativ partner som sätter och realiserar visuella koncept, driver och utvecklar digital kommunikation och stödjer ledningen och försäljningsorganisationen med produktion av innehåll, nyheter, pressmeddelanden samt råd inom kommunikation.

Vårt ansvar är också att vara självgående och drivande, att leda, dokumentera och följa upp möten samt stämma av resultat och kostnader mot budget. All kommunikation sker på engelska. 

 

Arbetet omfattar bland annat:

  • Strategi och marknadsplanering i dialog med vd/försäljningschef
  • Regelbundna avstämningar och planeringstillfällen
  • Visuell identitet, grafiska riktlinjer och presentationsmaterial
  • Utveckling och uppdateringar på webben
  • Innehåll, publicering och annonsering i sociala medier samt löpande kommunikation och pressmaterial
  • Produktion av bilder, bildspel och presentationer
  • Konceptutveckling och aktivering
  • Stöd vid rekrytering och internkommunikation

FSP är en ytbehandlingspartner till stora tillverkande företag inom industrisektorn. Deras In-house paint shop-modell är ett unikt koncept där FSP tar över och driver kundernas ytbehandlingsanläggning som en extern partner. Detta ger många fördelar för kunden, bland annat effektivare drift och bättre kostnadseffektivitet.

Koncernen har verksamhet i Finland, Polen, Estland och Irland och planerar att etablera sig i fler länder i Europa inom en snar framtid. Kunderna är tillverkare med stora volymer och avancerade produkter, bland annat inom maskin-, fordons- och försvarsindustrin.

"Teamet på ohappa förstår våra behov och höjer den kreativa nivån på vår kommunikation. Vi får förslag och idéer som passar oss och det får saker gjorda. Med ohappa har jag tillgång till den kompetens vi behöver när vi behöver den – både kreativt, strategiskt och operativt."

Jarno Huttunen, CEO FSP