HUDDIG 1370 RAIL

Huddig

Huddigs grävlastare tar världen med storm

2009-

Hudiksvall

Arbetet omfattar bland annat:

  • Strategi och marknadsplanering i dialog med ledningsgrupp och marknadschef

  • Regelbundna avstämningar och planeringstillfällen

  • Visuell identitet och grafiska riktlinjer

  • Digital närvaro, webbproduktion, sökmotoroptimering och underhåll

  • Innehåll och publicering och annonsering i sociala medier och löpande kommunikation, pressmaterial

  • Produktion av bilder, bildspel och presentationer

  • Produktlanseringar och kampanjer

  • Mässor och evenemang

  • Konceptutveckling och aktivering

  • Stöd vid rekrytering och internkommunikation

Extern marknadsavdelning med helhetsuppdrag

År efter år fortsätter Huddig att förnya sig – de är modiga, kundorienterade och målinriktade i sin verksamhet. Vårt samarbete startade redan 2009 och sedan flera år tillbaka är ohappa Huddigs externa marknadsavdelning.

I nära samarbete med marknad- och försäljningschef, eftermarknad, kunder och återförsäljare, är vi ett verkställande marknadsteam som hjälper till att hålla ordning, driva projekt och realisera planer, lyfta kreativiteten och producera slagkraftigt marknadsmaterial. 

Segmentering ur kundernas perspektiv

HUDDIG-maskiner finns i tre olika utföranden – CITY, CABLE och RAIL – där alla är specialutrustade för olika användningsområden. Segmenteringen utgår från kundernas intresseområden och behov i sina dagliga arbetsuppgifter.

En insikt från en tidig kundundersökning var att kunderna utgår från sina egna verksamheter, följer branschorienterade tidningar och digitala forum, går på branschmässor och har ett stora nätverk i sina branscher. Det kan verka självklart, men få företag går hela vägen och förändrar så djupt som Huddig hade modet att göra.

Segmenteringen förändrade Huddigs sätt att presentera maskinerna för marknaden vilket också förenklade affären för både kund och säljare. Tidigare utgick försäljningen från endast en maskinmodell, men nu erbjuder man istället tre standardutrustade segmentsmaskiner och därifrån kan maskinerna uppgraderas med ytterligare utrustning, redskap och tillbehör.

Huddig dubblar framåt med lanseringen av TWIN POWER

När Tigon Technology lanserades 2015 var Huddig först i världen med att lansera en hybridteknologi i en grävlastare. Det revolutionerande hybridsystemet gav inte bara maskinen en tystare gång och lägre bensinförbrukning – det ökade dessutom prestandan.

Huddig fick ett starkt gensvar från hela maskin- och entreprenadbranschen och samtliga större branschtidningar – både i Sverige och internationellt – har skrivit om Tigon Technology. Pricken över i:et var när IVT International prydde omslaget med Huddigs konceptmaskin.

Med lanseringen TWIN POWER gjorde Huddig ett ställningstagande för framtiden. Kunderna ska framöver alltid ha möjlighet att välja mellan hydrostatdrift (diesel, med möjlighet att drivas på HVO), och hybriddrift. Det är ett viktigt ställningstagande och ett stort steg för miljön som verkligen sätter ribban för branschen.

"Vi når en helt annan nivå rent kreativt och jag vet att ohappa alltid håller koll. De håller tempot och ser till att saker görs i tid och är självgående när vi har intensiva perioder. Att ha tillgång till ohappas samlade kompetens är en väldigt stor fördel för oss."

— Daniel Myrgren, Marknad- och försäljningschef, Huddig

Nästa
Nästa

Rundvirke Skog