Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Dags att planera ditt kommunikationsår

Att ha en välplanerad kommunikationsstrategi är en av nycklarna till framgångsrik marknadsföring. I en värld där konkurrensen om uppmärksamhet är större än någonsin kan en genomtänkt årsplan göra skillnaden mellan att nå fram till din målgrupp eller att försvinna i mängden.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Kundcaset – en kraftfull marknadsföring

Ett kraftfullt marknadsföringsmaterial att dela med er av är företagets kundcase. Att beskriva ett uppdrag ni utfört ger inte bara en inblick i era kunders verklighet, utan visar även hur era produkter eller tjänster kan lösa konkreta problem och skapa värde. Genom att lyfta fram tidigare kunduppdrag blir det lättare för nya kunder att inspireras och identifiera sig med det just ert företag erbjuder.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

När satte du på dig kundglasögonen senast?

Har du koll på hur dina kunder uppfattar ditt företag? Att regelbundet utforska kundupplevelsen är viktigt för företagets fortsatta utveckling, och kan till och med vara avgörande för att öka marknadsandelar i en konkurrensutsatt värld där ”köpbeteende” och ”köpupplevelse” är begrepp som används allt oftare.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Håll koll på kostnaden – välj ett kommunikationspaket

Nu kan du välja en av våra paketlösningar för din kommunikation. Genom att välja ett kommunikationspaket kan du som beställare enklare hålla koll på kostnaden och följa den budget som finns för företagets kommunikation. Och du väljer själv vilka kompetenser du behöver – när du behöver dem.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

PowerPointen – så kan den bli bättre

Ett vanligt kunduppdrag hos oss på ohappa är att skapa grafiska riktlinjer och Office-mallar för din företagskommunikation. Alla vill ju ha en snygg och effektfull presentation i samband med sitt föredrag, men ingen PowerPoint-mall i världen kan förbättra din presentation om du infogar ditt innehåll på ett oläsligt sätt.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Ditt varumärke – omtyckt, omtalat eller bara okänt?

Hur uppfattas ditt företag på marknaden? Är ni det omtyckta företaget där alla vill jobba och där kunderna står i kö för att köpa dina produkter? Eller är ni en aktör bland alla andra med relativt okända lösningar? Att regelbundet reflektera över och ta reda på hur varumärket upplevs är viktigare än du tror.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Vi ses på VD-dagen den 2 oktober 2024

Även i år är vi med på VD-dagen i Stockholm den 2 oktober, en dag fylld av föreläsningar och seminarier kring vd- och ledarskap. ohappa finns på plats och medverkar på scenen som partner för tredje året i rad. Årets fokus ligger på praktiskt och operativt vd-arbete, samt även på hur du ska bli framgångsrik i ditt vd- och ledarskap.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Invigning av Arctic Papers bruksmuseum i Grycksbo

Den 5 juni invigdes det nya bruksmuseet på Arctic Paper Grycksbo. En industrihistorisk utställning om företagets och bygdens gemensamma historia – i text, bild och historiska föremål med mera. En resa på över 280 år, från brukets grundande 1740, till idag och vidare in i framtiden.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Linda Persson – ny produktionsledare på ohappa

Företaget växer, och i början av maj hade vi glädjen att få välkomna en ny kollega till vårt team. Linda är ett härligt kompetenstillskott på byrån och henne kommer ni träffa i hennes nya roll som produktionsledare. Lär känna Linda i vår intervju.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Dags att skrota pärmar och papper?

Och börja göra digitala utbildningar? Svaret är ja – det är klart att ni ska utbilda digitalt. Det funkar lika bra oavsett om ni vill utbilda egen personal, återförsäljare, partners eller kunder. Och ja, det är faktiskt mycket enklare än vad många tror. Vi hjälper er att komma igång och kan utforma både innehåll och upplägg. Här får du några enkla tips som funkar.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Fördelar med digitala utbildningar

I sammanhanget är det uppenbart att digitala utbildningar inte bara är en investering utan också en nödvändighet. B2B-företag som använder digitala utbildningsplattformar kan stärka sitt arbetsgivarvarumärke och öka sin försäljningspotential på lång sikt genom att hålla sina medarbetare och återförsäljare engagerade, kompetenta och konkurrenskraftiga.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Kunduppdrag – spela in utbildningsfilm

Att spela in utbildningsfilmer på temat schysst arbetsmiljö, det var det här glada gängets uppdrag. I fyra korta filmer iscensattes situationer där mer eller mindre subtila beteenden bidrar till osäkerhet och utanförskap. Situationer som vi alla kan relatera till, har sett eller varit med om själva.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Hur nöjda är era kunder, egentligen?

En kundundersökning är ett oerhört användbart verktyg för att ta reda på vad era kunder tycker om era tjänster/produkter och er som leverantör. Feedbacken från era kunder kommer att ge er värdefulla insikter för att kontinuerligt förbättra ert erbjudande, öka kundlojaliteten och stärka er position på marknaden.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Lär känna ohappas nya operativa chef – Olof Vestling

Vi är glada att få välkomna Olof Vestling som ny operativ chef på ohappa – ett mycket välkommet tillskott till vårt gäng. Han kliver in med gedigen erfarenhet i jobbväskan – inte minst med stor kompetens inom det högaktuella området arbetsgivarkommunikation. Lär känna Olof här och läs mer om hur han ser på vikten av ett starkt arbetsgivarvarumärke.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Medarbetarporträttet stärker ditt arbetsgivarvarumärke

Idag är kompetensförsörjning på allas läppar och företagsledare blir alltmer medvetna om värdet av en stark strategi för arbetsgivarvarumärket. Men hur ska du göra för att särskilja ditt företag och locka de bästa talangerna till din organisation? En effektiv och ofta underskattad metod är att lyfta fram dina medarbetare genom personliga porträtt. Det här är en strategi som stärker ditt företags varumärke och hjälper dig att skapa en arbetsmiljö som både attraherar och behåller de bästa medarbetarna.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Sju tips för ett starkare arbetsgivarvarumärke

För många företag är kompetensförsörjning en stor och växande utmaning. Konkurrensen om de bästa kompetenserna är tuff och därför blir det allt viktigare att bygga och underhålla ditt arbetsgivarvarumärke. I den här artikeln utforskar vi fördelarna med ett starkt arbetsgivarvarumärke samt ger dig sju konkreta tips på vad ditt företag kan göra för att bli mer attraktiva på arbetsmarknaden. Redo? Då kör vi.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Samma gamla tugg på brainstormingmötet?

Ibland tar det helt stopp. Idéerna dyker inte upp och den kreativa processen står och stampar. Att komma fram med en ny smart och unik marknadsföringskampanj kan ibland kännas som en omöjlig nöt att knäcka. Man kanske har fått skarpa direktiv av ledningen att ta fram något nytt och fräscht, som ska hjälpa företaget att ta nya marknadsandelar ... men det där kreativa flytet vill inte riktigt infinna sig. Känner du igen dig?traktiva på arbetsmarknaden. Redo? Då kör vi.

Läs mer
Ohappa Hudiksvall Ohappa Hudiksvall

Omodern logga – behöver den verkligen bytas ut?

En logotyp, logga eller logo, är en visuell symbol som används för att representera en organisation, företag, produkt eller varumärke. Logotyper är en viktig del av företagsidentiteten och används för att skapa igenkänning och differentiering i marknadsföring och kommunikation. En logotyp kan vara en kombination av text och grafiska element, bara text eller enbart en unik symbol eller ikon. Den är utformad för att vara tydlig, enkel, minnesvärd och lätt att känna igen.

Läs mer