Rundvirke Skog
Sveriges största (och trevligaste) leverantör av specialvirke
2020-
Marmaverken
Arbetet omfattar bland annat:
Strategi och marknadsplanering i dialog med ledningsgrupp och vd
Regelbundna avstämningar och planeringstillfällen
Digital närvaro - planering, innehållsproduktion, publicering och annonsering i sociala medier och löpande kommunikation
Produktion av film, bilder, bildspel och presentationer
Produktlanseringar och kampanjer
Webinar, mässor och evenemang
Konceptutveckling och aktivering
Från nyhetsbrev till extern marknadsavdelning
Under 2020 startade vi ett samarbete med Rundvirke Skog gällande innehållsproduktion för ett nyhetsbrev. Därifrån har det snabbt vuxit till ett övergripande samarbete där ohappa idag agerar som Rundvirke Skogs externa marknadsavdelning.
Med en ny vd i spetsen och engagerade medarbetare var tiden mogen för ett större strategiskt arbete. Syftet var att tydliggöra företagets position på marknaden och skapa ett enhetligt och ökat kundfokus i kommunikationen.
En viktig del av samarbetet är förankringen med vd och ledningsgruppen. Genom workshops och tät dialog så har både ledningsgruppen och medarbetare involverats i kommunikationsarbetet där ohappa bland annat står för konceptutveckling, processledning och genomförande.
Idag sköter vi all marknadsföring och kommunikation för Rundvirke Skog. Uppdraget innefattar bland annat strategisk planering, samordning, annonser, contentproduktion för samtliga sociala kanaler, filmer, nyhetsbrev, webinar, grafiskt uttryck och tonalitet. Ska vi fortsätta? Ok, inbjudningar, eventenkäter, kundundersökningar, intervjuer/reportage om medarbetare, entreprenörer, kunder och andra samarbetspartners OCH trycksaker som vepor och skyltar så klart.
Plus lite till.
"ohappa har för oss blivit en oumbärlig partner i vårt varumärkesarbete. Vi sätter stort värde på deras förmåga att jobba både strategiskt och med det praktiska utförandet – inte minst med den löpande kommunikationen. De förstår vår bransch, känner snabbt in behoven och är både kreativa och nytänkande. De hjälper oss att förmedla våra budskap till de intressenter vi behöver nå, på ett effektivt sätt.”
— Fredrik Granath, VD/CEO, Rundvirke Skog AB