Paket med fasta priser – ett enklare sätt att hålla koll på kvalitet, kontinuitet och budget.

Vi har satt ihop tre olika paket med fasta antal timmar och möten så att du enkelt kan budgetera och samtidigt få kvalitet och driv i din kommunikation. Du väljer själv vilka kompetenser du behöver – när du behöver dem.

Upp till 25 arbetstimmar per månad inklusive ett planeringsmöte. 

30 000 kr/mån 

Ikon för paketet "Kommunikation 60"

Upp till 50 arbetstimmar per månad inklusive två planeringsmöten. 

60 000 kr/mån  

Ikon för paketet "Kommunikation 90"

Upp till 75 arbetstimmar per månad inklusive två planeringsmöten. 

90 000 kr/mån 

Hyr en hel marknadsavdelning

När ditt företag har ambitionen att växa och behovet av en ”marknadsperson” blir tydligt, dyker frågan obönhörligt upp … Ska vi anställa någon eller ta in en extern resurs?

Den omöjliga drömmen om “allt-i-allon”

Att hitta och anställa den där multikompetenta personen som förväntas sätta det grafiska, skriva texter, skapa innehåll till sociala medier, ta fram annonser och kampanjer, fotografera, filma, intervjua både personal och kunder, fixa mässmontrar, ta fram kreativa idéer som ökar försäljningen och allt det andra som hör företagets kommunikation till … och som alltid är på plats och inte blir utbränd av sin alltför höga arbetsbelastning – ja, du hör ju själv. Det är inte jättelätt att hitta den personen.

Det finns dock en enklare och smartare lösning – anlita ett helt team av experter som står redo med sina specialkompetenser när du behöver dem. Kostnaden blir ofta detsamma som en anställd och du slipper samtidigt gå igenom en lång och kostsam rekryteringsprocess.

Kan det bli enklare?

Med våra paketlösningar får du tillgång till:

  • Art Director

  • Webbdesigner

  • Graphic Designer

  • Copywriter

  • Content Managers

  • Produktionsledare

  • Projektledare

Du väljer själv budgetnivå för tid och pengar – 30, 60 eller 90 tkr/mån. Ett månadspaket är enkelt att budgetera och du kan vara säker på att du får kvalitet, kontinuitet och driv i din kommunikation.

Så här kan vi samarbeta

  • En affärsrelation med oss börjar ofta med ett enskilt projekt. Det kan handla om att styra upp en specifik del av företagets kommunikation – en ny webb, en uppdaterad visuell identitet, ett projekt för att stärka arbetsgivarvarumärket, en kommande produktlansering, uppstart av digitala utbildningar eller en säljdrivande kampanj av något slag. Utmärkande för dessa projekt är att de är tydligt avgränsade med ett start- och stoppdatum, de offereras till fast pris eller kombineras med löpande taxa för innehåll som är svårt att definiera i förväg. Ett enskilt projekt hos oss resulterar ofta i att bli starten på en helt ny tillväxtresa.

    Vårt uppdrag

    Vi kan ha olika nivåer av drivande ansvar – antingen så har du som kund en projektledare/koordinator som är samordnande från ert håll, eller så har vi ansvaret att beslut tas och att projektet håller uppsatta tidsplaner. Här anpassar vi oss helt efter dina förutsättningar och önskemål.

    Om relationen är helt ny så behövs lite extra tid för att få grunden på plats – inläsnings- och administrationsarbetet blir lite längre än när man redan har en upparbetad relation. Ditt team hos oss sätts ihop beroende på uppdragets karaktär och en projektledare finns alltid med som kundansvarig.

    Din organisation

    De vanligaste motparterna i enskilda projekt kan vara vd, kommunikationschef, marknadsperson, säljansvarig, koordinator, HR etc.

  • Att få saker gjorda, att synas mer och att hålla uppe tempot och kvaliteten i marknads- och/eller arbetsgivarkommunikationen är önskemål som vi ofta stöter på. Företagens kommunikation blir ofta lidande när det kör ihop sig och då är vi en kompletterande resurs som kan vara drivande och proaktiva. Det kan handla om löpande hjälp med social medier, grafisk produktion och tidvis även större projekt. Arbetet utgår från någon form av budget, där vissa delar ligger som en fast kostnad per månad och större projekt som offereras beroende på omfattning. Vi är vana att snabbt sätta oss in i verksamheter så startsträckan här är kortare än du kanske kan tro.

    Vårt uppdrag

    Vi sätter ihop ett team som passar era förutsättningar och kör igång när vi har enats om ansvarsområden och budget. Vi rapporterar och driver projekten framåt, jobbar inom budgeten och håller ihop helheten – förutsatt att du som kund inte själv vill ansvara för den delen. Om uppdraget innebär att driva sociala medier och webb, så sätter vi upp en utgångsplan och jobbar med täta, korta avstämningar på vägen framåt.

    Din organisation

    Här är det ofta så att vi känner varandra på något sätt sedan tidigare. I regel finns en kontaktperson att jobba mot, inte sällan en vd, HR, sälj-/marknadschef eller koordinator. Ofta är vi ett kompletterande stöd till någon intern resurs som sköter en del själv, men som vill ha stöd och löpande hjälp i specifika projekt.

  • Här kompletterar vi både era interna resurser och eventuellt andra byråer som ni anlitar. Vi kan exempelvis arbeta med arbetsgivarkommunikation, ÅF-relationen, säljstöd, interna och externa utbildningar eller något annat som andra leverantörer inte arbetar med. För oss är det bara positivt att flera kan hjälpas åt – prestige är inget vi lägger tid på. Hos oss får du tillgång till kompletterande kompetens och driv – ett team som kan avlasta och ta hand om viktiga delar av er kommunikation.

    Vårt uppdrag

    Vi anlitas idag av flera stora företag som en kompletterande kommunikationsresurs. Vi jobbar till exempel med att stärka dessa kunders arbetsgivarvarumärke, utveckla deras eftermarknad, ta fram säljstöd, skapa framgångsrika mässkoncept, stärka ÅF-relationer, driva sociala medier samt andra uppdrag av mer strategisk karaktär.

    Inför varje år gör vi tillsammans med kunderna en plan med tillhörande budget som vi följer upp och jobbar mot. Omfattningen och storleken på uppdragen kan variera, men innehåller alltid någon form av regelbundna avstämningar samt budget- och resultatgenomgångar.

    Din organisation

    Du har en avdelning eller en tydlig roll med kommunikation eller marknad som ansvarsområde. Du känner att det finns delar av er kommunikation som kan utvecklas och stärkas, men har inte tid, lust eller idéerna att ta det vidare.

  • Här agerar vi i princip som er egen kommunikationsavdelning eller marknadsavdelning. Ett samarbete kan starta direkt på den här nivån, eller så är det en utveckling av ett samarbete på en lägre nivå. Vi blir en kreativ, självgående och strukturerad partner som kan hålla budget. Kort sagt – du får tillgång till ett team med flera olika kompetenser som passar ditt behov.

    Vårt uppdrag

    Tillsammans sätter vi en budget som vi utgår från när vi planerar och prioriterar vad resurser ska läggas på. Vi är en strategisk partner och ett bollplank som även driver det operativa arbetet framåt. Vi sätter ihop ett team från vår sida med en projektledare i spetsen. Teamet kan variera i storlek beroende på hur uppdraget utvecklas. Vi hjälper även vår kontaktperson att förankra, rapportera och hålla struktur på arbetet.

    Din organisation

    Företaget har i regel inte någon dedikerad kommunikations/marknadsansvarig, möjligtvis finns det en chef eller koordinator som ofta är överbelastad eller splittrad. Vi jobbar och rapporterar direkt mot vd eller en dubbelroll – försäljning/och marknadschef är ganska vanligt.

Vad behöver du hjälp med?

Marknadskommunikation

  • Saknar ditt företag en tydlig riktning för er marknadskommunikation? Söker du en lättarbetad och effektiv arbetsprocess som ger en tydlig överblick om vägen framåt?

    Vi har lång erfarenhet av att, tillsammans med ledningsgrupper och marknadsansvariga, skapa tydliga strategier, realistiska målsättningar, genomtänkta marknads- och handlingsplaner och strukturerade budgetar – allt som behövs för att påbörja er nästa tillväxtresa.

  • Ditt varumärke är kärnan i din kommunikation. Därför bör du se till att varumärket speglar de unika fördelar och kärnvärden som ditt företag och dina produkter kännetecknar.

    Tillsammans med dig skapar vi en tydlig positionering på marknaden och bygger ett starkt varumärke som går hand i hand med ledningsgruppens strategi, mål och framtidsvision. Vi hjälper dig att analysera, utvärdera och påbörja resan mot ett engagerande och visuellt tilltalande varumärke.

  • Känns ditt marknadsarbete komplicerat, ostrukturerat och ineffektivt? Att ha en effektiv och lättarbetad struktur i arbetsprocessen gör allting så mycket enklare.

    Vi har genom åren utvecklat smarta arbetssätt som förkortar vägarna mellan oss och våra kunder. Vi arbetar digitalt i gemensamma dokument vilket ger snabba beslut och en tydlig överblick över vad som är gjort och vad som händer framåt.

  • Ditt företags digitala närvaro är ditt skyltfönster mot marknaden. Det är här dina kunder oftast får ett första intryck av ditt företag och känslan om de ska köpa dina produkter eller inte.

    Genom detaljerade analyser av dina digitala kanaler kan vi hitta de områden som kan vässas för att nå ett ännu bättre resultat. När dessa är identifierade bygger vi webbsidor, skapar content till dina sociala medier och ser till att hålla kanalerna uppdaterade och intressanta. Kort sagt – det som håller ditt varumärke "top of mind" hos dina digitala besökare.

  • Att hålla kontakten med befintliga och potentiella kunder är av yttersta vikt på konkurrensutsatta marknader. Ett bra bemötande kan vara skillnaden mellan en lojal kund och en förlorad möjlighet. Hur fungerar din dialog med marknaden idag?

    Vi hjälper dig att upprätthålla en engagerande, kvalitetssäkrad och kontinuerlig dialog med dina kunder genom t.ex. sociala medier, nyhetsbrev, pressmeddelanden och snabba svar på inkommande frågor.

  • En välfungerande marknadskommunikation innefattar även gediget stöd internt. Genom att hålla personal och säljkår uppdaterade med information, strategier och säljmaterial, banar du väg för effektivitet, samhörighet och teamkänsla.

    Vi har lång erfarenhet av att optimera det interna säljstödsarbetet med hjälp av t.ex. broschyrer, produktkataloger, mässmaterial, montrar, utbildningsplattformar och säljdrivande kampanjer – allt för att skapa nya affärer.

Arbetsgivarkommunikation

  • Hur ser er rekryteringsstrategi ut? Hur hittar ni nya medarbetare? Har ni svårt att attrahera rätt kompetens? Många företag står idag inför stora utmaningar att hitta personal som skapar värde i organisationen. Att bygga ett attraktivt arbetsgivarvarumärke är ett långsiktigt arbete.

    Vi hjälper er att skapa en genomtänkt strategi som stärker ert varumärke gentemot arbetsmarknaden och som lockar de rätta kompetenserna till ert företag.

  • Hur uppfattas ditt företag av arbetsmarknaden idag? Är det ett företag som lockar eller är det ett bland alla andra? Vilka värderingar sänder ni ut? Att bygga sitt arbetsgivarvarumärke är mer än att bara locka personal vid nyrekryteringar.

    Vi har lång erfarenhet av att bygga attraktiva arbetsgivarvarumärken tillsammans med våra kunder. Efter djupgående målgruppsanalyser och strategiska vägval, skapar vi ett visuellt tilltalande varumärke som attraherar nya medarbetare till ditt företag.

  • Hur går ni praktiskt tillväga vid en rekrytering? Kan det finnas andra vägar för att nå rätta kompetenserna? Hur ser introduktionen ut? En tydlig och genomarbetad kommunikationsstruktur säkerställer att ny personal känner sig välkomna, uppskattade och inspirerade.

    Vi hjälper företag att skapa välfungerande kommunikation som stödjer rekryteringsprocessen, både innan anställning och efter. Med smarta utbildningsverktyg säkerställer vi en effektiv uppstart av de nyanställda.

  • En viktig del i arbetsgivarvarumärket byggs idag digitalt. Potentiella medarbetare är både uppdaterade och pålästa om företagen de är intresserade av och de hämtar oftast informationen via nätet. Därför är det viktigt att skapa flera digitala plattformar för kommunikation och dialog med dina framtida kompetenser.

    Vi ser till att dina digitala skyltfönster är nyputsade, intresseväckande och välkomnande. Vi öppnar de digitala dörrarna för nästa generation medarbetare och skapar attraktiva, transparenta och intressanta kanaler till ditt företag.

  • Hur ser kommunikationen med arbetsmarknaden ut idag? Är du nöjd med tidigare resultat? Finns det oupptäckta vägar till de bästa kompetenserna? Genom att hitta nya arenor för dialog kan du attrahera de personer som står högst på din önskelista. Att hitta rätt kompetenser är idag en av de största utmaningarna för företagens tillväxt.

    Vi hjälper dig att utveckla din dialog med arbetsmarknaden genom kreativa upplägg och värdeskapande aktiviteter.

  • Att rekrytera är ofta en rätt omständig och dyr process, men att anställa “fel” person är avsevärt mycket dyrare. Därför är det av yttersta vikt att du har rätt rekryteringsstöd så att processen blir rätt från början.

    Vi hjälper dig att skapa presentationer, filmer och annonser som väcker nyfikenhet och intresse för ditt företag hos dina framtida stjärnor.

Få bollen i rullning.

Fyll i formuläret, så kontaktar vi dig och berättar mer om våra paket.