ELE
Svensk familjeägd träkoncern på en internationell marknad
2019
Kilafors
Arbetet omfattade bland annat:
Strategi och varumärkesarbete i dialog med ledningsgrupp
Visuell identitet och grafiska riktlinjer
Webbproduktion
Digital närvaro och innehållsproduktion
Struktur, planering och genomförande i samarbete med kund
Regelbundna avstämningar och planeringstillfällen
Strategiskt arbete för att tydliggöra koncernens varumärke
I samverkan med kunden har ohappa varit drivande och gjort ett större strategiskt arbete som bidragit till att tydliggöra koncernens varumärke och position på marknaden. Arbetet skapade riktlinjer för företagets mål, visioner, tonalitet och huvudbudskap. Arbetet utmynnade även i en uppdatering av logotypen som resulterade i en modern symbol med anknytning till kärnan i ELEs verksamhet – skogen och naturens cirkulära kretslopp.
Samarbetet inkluderade också utveckling av en ny responsiv webbsida, innehållsproduktion för webb och sociala medier, uppstart av nyhetsbrev och textöversättning.
"Från första dagen har ohappa erbjudit en bredd och kompetens som har drivit vårt projekt framåt. Samarbetet har varit kreativt, professionellt och inspirerande. Resultat blev mitt i prick, där både vår historia och som vad som är viktigast i dagens kommunikation lyfts fram."
— Marika Kroppegård, CFO, ELE