Spendrups

Familjeföretaget med öl i blodet

2020-

Stockholm

Arbetet omfattade bland annat:

  • Varumärkesarbete och produktion av material för Krogvis och Krogresor

  • Produktlansering

  • Film- och bildproduktion

  • Trycksaksproduktion

  • Presentationer

B2B-kommunikation till restaurangkunder

Utbildningskoncept och kommunikationsmaterial, produktlansering av Linné (Spendrups vattenlösning för restauranger), samt film- och katalogproduktioner – det är delar i ohappas uppdrag för Spendrups.

Produktlansering av vattenlösning Linné

Uppdraget startade med en videoproduktion som filmades på Orrefors Showroom i Stockholm samt på en restaurang i Hudiksvall. Filmen kompletterades med tryckt material och en webbsida som fungerar som ett stöd för såväl kunder som Spendrups egna säljare.

ohappa stod för webbutveckling samt innehållsproduktion. På webbsidan finns även en lönsamhetskalkylator där restaurangägarna kan räkna ut hur mycket de kan tjäna genom att använda Linné vattenlösning.

Till Linnévattnet finns en karaff i tre utföranden som tagits fram i ett samarbete mellan formgivaren Erika Lagerbielke, Orrefors och Spendrups.

Uppdraget omfattade även förpackningsdesign.

Se mer på ovanligtvatten.se

"Med stor lyhördhet, professionalism och kompetens tog sig ohappa an uppgiften och skapade vid sidan av införsäljningsfoldrar och annonsmaterial även hemsidan ovanligtvanligtvatten.se. ohappa skapade webben utifrån vår kravställning men gav själva egen input som gjorde den ännu bättre. Uppdraget innebar även att ohappa spelade in en film, vilken blev utomordentligt bra. Skönt att arbeta med en byrå som tänker själva och levererar över förväntan – dessutom i tid!"

— Andreas Bjerketorp, Affärsområdeschef/Affärsutveckling, Spendrups Bryggeri AB

Föregående
Föregående

FSP

Nästa
Nästa

Hexatronic Group