Golvbolaget
Ledande inom installationsgolv och ställverksgolv
2024
Stockholm
Arbetet omfattade bland annat:
Visuell identitet och grafiska riktlinjer
Presentationsmaterial och mallar
Webbsida – struktur, design och innehållsproduktion
Uppdaterad visuell identitet
Uppdraget inleddes med en workshop, där nuläge, målsättning och behov definierades.
Med resultatet som bas kunde vi ringa in uppdraget som bestod av nyproduktion av webbsida, justering av logotypen och en uppdaterad grafisk manual.
Genom att utgå från företagets befintliga logotyp, skapade vi en uppdaterad visuell identitet med färgschema, typografi, bildspråk, tonalitet samt tillhörande mallar.
ohappa har även hjälpt till med att omarbeta och anpassa innehållet för webben, som ett stöd för kunden att själv kunna fortsätta utveckla och uppdatera sidan framöver.
“Vid min första kontakt med ohappa tänkte jag att inget av Golvbolagets hemsida, foton samt text och den grafiska profil skulle kunna användas, men trolla med knäna kan ohappa, för vilket väl utfört arbete de lyckats med vårt gamla material. ohappa lyckades verkligen med Golvbolaget 2.0, jag är supernöjd“
— Daniel Knutsson, Försäljningsansvarig Golvbolaget