Golvbolaget
Ledande inom installationsgolv och ställverksgolv
2024
Stockholm
Arbetet omfattade bland annat:
Visuell identitet och grafiska riktlinjer
Presentationsmaterial och mallar
Webbsida – struktur, design och innehållsproduktion
Uppdaterad visuell identitet
Uppdraget inleddes med en workshop, där nuläge, målsättning och behov definerades.
Med resultatet som bas kunde vi ringa in uppdraget som bestod av nyproduktion av webbsida, justering av logotypen och en uppdaterad grafisk manual.
Med företagets befintliga logotyp som bas, skapade vi en uppdaterad visuell identitet med färgschema, typografi, bildspråk, tonalitet samt tillhörande mallar.
Ohappa har även varit behjälpliga med uppstartsproduktion av innehåll till webben, som ett stöd för att fortsätta jobba själv.
“Vid min första kontakt med ohappa tänkte jag att inget av Golvbolagets hemsida, foton samt text och den grafiska profil skulle kunna användas, men trolla med knäna kan ohappa, för vilken väl utfört arbete dom lyckats med vårt gamla material. ohappa lyckades verkligen men Golvbolaget 2.0, supernöjd“
— Daniel Knutsson, Försäljningsansvarig Golvbolaget