Golvbolaget

Ledande inom installationsgolv och ställverksgolv

2024

Stockholm

Arbetet omfattade bland annat:

  • Visuell identitet och grafiska riktlinjer

  • Presentationsmaterial och mallar

  • Webbsida – struktur, design och innehållsproduktion

Uppdaterad visuell identitet

Uppdraget inleddes med en workshop, där nuläge, målsättning och behov definerades.

Med resultatet som bas kunde vi ringa in uppdraget som bestod av nyproduktion av webbsida, justering av logotypen och en uppdaterad grafisk manual.

Med företagets befintliga logotyp som bas, skapade vi en uppdaterad visuell identitet med färgschema, typografi, bildspråk, tonalitet samt tillhörande mallar.

Ohappa har även varit behjälpliga med uppstartsproduktion av innehåll till webben, som ett stöd för att fortsätta jobba själv.

“Vid min första kontakt med ohappa tänkte jag att inget av Golvbolagets hemsida, foton samt text och den grafiska profil skulle kunna användas, men trolla med knäna kan ohappa, för vilken väl utfört arbete dom lyckats med vårt gamla material. ohappa lyckades verkligen men Golvbolaget 2.0, supernöjd“

— Daniel Knutsson, Försäljningsansvarig Golvbolaget

Föregående
Föregående

Enaco

Nästa
Nästa

Arctic Paper