Enaco

Med uppdrag att skydda kritisk infrastruktur

2023

Stockholm

Arbetet omfattade bland annat:

  • Visuell identitet, grafiska riktlinjer och presentationsmaterial

  • Webbdesign och teknisk utveckling samt publicering av innehåll 

  • Text- och bildproduktion för webb

  • Projektledning och avstämning

Omstart av företagets kommunikation

Vårt uppdrag började med en omstart av företagets kommunikation. ENACO behövde ett övergripande kommunikationsarbete som speglade företagets verksamhet och kultur. Med utgångspunkt i ENACOs affärsplan startades ett långsiktigt arbete där det första målet var att inom sex månader lansera en ny webbplats baserad på en omarbetad visuell identitet.

Arbetet inleddes med ett varumärkesarbete i form av workshops med företagets ledningsgrupp. Nästa steg bestod av en genomlysning av kundresan och olika kundtypers behov av kommunikation i de olika stegen. När detta var gjort var grunden lagd till det kommande operativa arbetet.

Utifrån företagets befintliga logotyp skapade ohappa en visuell identitet med färgschema, typografi, bildspråk, tonalitet samt tillhörande mallar. Arbetet fortsatte sedan med att skapa en logisk webbstruktur, UX-design och innehållsproduktion för webbplatsen med målet

att tydligt förmedla ENACOs tjänster, erbjudande, referenser och arbetsgivarvarumärke.

I samverkan med företagets vd, försäljningsorganisation och utvalda kunder, skapades ett representativt innehåll till webbsidan bestående av bilder, texter och kundcase. 

"Min upplevelse av ohappa är rakt igenom positiv. De är professionella och kreativa och har förmågan att snabbt sätta sig in i verksamheten och förstå våra behov. Deras varma och opretentiösa sätt har också betytt mycket för oss."

— Mikael Berggren, CEO ENACO

Föregående
Föregående

Victor Energy

Nästa
Nästa

Golvbolaget